Get inked or die naked

Stel je eens voor. Een man staat zijn vrouw en kinderen ’s ochtends uit te zwaaien en terwijl de auto wegrijdt blijkt zijn badjas vast te zitten tussen de deur. Om niet over het asfalt meegesleurd te worden ontdoet de man zich gauw van zijn badjas en terwijl hij daar op pantoffels in zijn hemd en boxershort staat, valt de voordeur in het slot. En wat denk je? De sleutels zitten in zijn badjas.

Ik ben behoorlijk visueel ingesteld, maar als ik bovenstaande alinea lees is het gewoon per definitie een slecht verhaal. Maar niet als je de succesvolle scenarioschrijver en filmmaker Guy Ritchie de nieuwe onderwear-commercial van H&M met David Beckham in de hoofdrol laat maken. Dan heb je bij exact hetzelfde verhaal ineens een heel ander beeld op je netvlies wat je keer op keer kan en wil blijven afspelen. Mr. Sexy himself die in zijn strakke boxer over bosjes springt, een duik in het zwembad neemt, een sprintje trekt over de openbare weg en zo met ontbloot bovenlichaam zijn parcours aflegt om de sleutels terug te krijgen. En ja, ik begrijp het als je mijn blog nu onderbreekt om het filmpje op Youtube te bekijken.

Voor veel vrouwen zijn mannen met tattoos woest aantrekkelijk. Ik kan niks anders dan dit beamen. Zonder al die inkt was meneer Beckham een mooie kop met een goed lichaam, maar niet bijzonder. Nu blijf ik geboeid door al die tekens en vormen die verspreid zijn over zijn lichaam. Nieuwsgierig word ik naar de betekenissen en het verhaal achter de tattoeages. Want vaak is zo’n tattoo meer dan een plaatje op een lichaam.

Als ik kijk in mijn vriendenkring heeft bijna iedereen er wel één of meer. Spijt, trots, impulsief, betekenisvol en verslavend zijn woorden die veelvuldig naar voren komen. “Vroegah” waren tattoos asociaal, tegenwoordig heeft zelfs je burgerlijke buurvrouw één. Het is geen goedkope hobby, maar persoonlijk vind ik het een mooie manier om je levensverhaal te vereeuwigen. Belangrijke personen, gebeurtenissen of herinneringen zijn niet alleen voor altijd in je hart, maar ook voor altijd zichtbaar op je lichaam. Niet altijd wenselijk, want uit het oog, uit het hart is dan niet automatisch ook van het lichaam. Lang leve het laseren! Portemonnee opentrekken, tanden op elkaar en dan ben je verlost van je, ooit zo gewenste, tattoo.

Zelf hou ik van inkt. Bij anderen, maar ook bij mezelf. I got inked! Mijn eerste tattoo nam ik in de tijd dat de tribal op de onderrug hip was. Ik volgde de trend, maar ik gaf het ook wel respectloos genoemde “aarsgewei” nog een persoonlijk tintje door het astrologische symbool voor kreeft in het midden te laten zetten. De kenners onder ons weten dat dat 69 op zijn kop is, maar dit wordt nogal eens verward met iets wat je eerder in de Kamasutra terugvindt dan in je horoscoop. Alsof ik m’n favoriete standje zou laten tattoeëren?!

Lang niet iedereen vindt een tattoo met betekenis van belang. Op bestemmingen waar ik als reisleiding werkte vind je op elke hoek van de straat wel een tattooshop. Niet allemaal even kwalitatief, maar ach… Als jij met je dronken kop besluit om een willekeurig iets te laat zetten wat je je de volgende ochtend toch niet herinnert. Dan maakt dat ook niet meer uit. Twee jaar geleden resulteerde dit bijvoorbeeld in een patsertje die naar mij riep: ‘Heej schatje… Ik heb vannacht een tattoo laten zetten met jouw naam!’ Aangezien “Gwendy” niet een veel voorkomende naam is zei ik dat ik die dan weleens wilde zien. Hij trok zijn shirt uit en daar stond het: letterlijk: “Jou naam”, zonder w. Het patsertje in kwestie vond zijn actie ineens niet meer zo grappig toen ik hem vertelde dat hij eerst maar eens moest leren spellen voordat hij indruk op me probeerde te maken.

Toch zijn dat soort zinloze tattoos soms wel oprecht grappig. Lepeltje lepeltje wakker worden en, terwijl je opstaat, ontdekken dat je logee een grote tattoo van een smiley op zijn billen heeft, zorgt voor dezelfde glimlach van oor tot oor op je eigen gezicht. Tattoos werken verslavend en vergelijk ik daarom graag met een zak chips. Daar kan je er ook niet maar eentje van nemen! Dus ik zeg… Get inked or die naked.

GwendyGwendy Richard is 30 jaar oud en werkte 2,5 jaar in het buitenland als reisleiding voor jongeren. In zowel winter als zomer maakte zij vele avonturen mee waar ze met passie over schreef in haar blogs. Tegenwoordig heeft ze dat turbulente leven achter zich gelaten en woont zij in het Brabantse Breda. Maar ook hier in Nederland maakt Gwendy naast haar fulltime baan mooie dingen mee en dat deelt zij graag met Proud to be Stout…

 

[retweet] [fb-like]

 

4 reacties op Get inked or die naked

  1. Cherelle schreef:

    Geweldig weer sissie! <3

  2. Mariska schreef:

    Well done lady!
    Love ur blogs.
    Keep up the good work.

Laat reactie achter